Freiburg, Tyskland

I helgen åkte jag, Jossan, Frida och Erika till Freiburg i Tyskland för att hälsa på Elsa. Tror vi alla varit ganska så övertrötta större delen av resan, för jag kan ärligt säga att jag nog aldrig skrattat så mycket på en och samma helg. På dit och tillbaka resan reste vi i över 12h, med bil, flyg, tåg och spårvagn samt gick i ca 20 min upp och ner för en kulle. Vi lyckades pricka in resan precis samtidigt som både julmarknaden och black friday, vilket betydde att helgen i stort sätt bestod av god mat, shopping och framförallt julmys med gluhwein. (Som vi förövrigt kom fram till att man inte ska dricka på tom mage). Sista dagen fick vi hälsa på Elsas klasskompisar och följa med på en överaskningsfest för henne, på natten tog vi taxi uppför kullen och det tyckte vi var det bästa beslutet vi gjort hela resan! Våran tacksamhet över att vi fick åka hela vägen upp, ja det kan jag säga att taxichaffören fick höra så det räckte haha. På Frankfurt flygplats vart det lite svettigt då vi först inte kunde checka in och inte heller hittade flyget på tavlan. I säkerhetskontrollen fick vi gå igenom någon slags scanner och stå som brottslingar med händerna över huvudet, dom tog oss även åt sidan och gjorde en kroppsvisitation där jag (bara jag?) fick ta av mig skorna, tyckte synd om tjejen som kände under mina fötter efter mina timmar i dom skorna haha. Inte nog med detta så vart våra namn också uppkallade i högtaleren vilket orsakade en liten lätt hjärtattack och vårat plan vart försenat i ca en timme. Vi tog oss hem tillslut ändå, men jobbig dag, ja! Freiburg var dock supermysigt så det är synd att resan dit blir så lång annars hade jag nog farit dit nån mer gång.

Kommentera här: