Marseille, Frankrike

Från Barcelona tog vi sedan bussen vidare till Marseille i frankrike. Varför vi tog buss istället för tåg minns jag inte, men berodde säkert på tågstrejken. När vi steg på bussen fick vi alla visa våra pass så jag kände mig ganska säker i att lämna mitt pass i väskan nere i bussen. Resan varade hela natten så tror aldrig jag sovit så dåligt som då, jag som är väldigt petig med sovandet också. Måste ha nånting att luta huvudet mot och det gick inte i det här fallet då jag satt bredvid en random. Inte nog med den dåliga sömnen så vart jag även väckt mitt i sömnen av att ett gäng poliser genomsökte bussen, vilket orsakade en liten lätt panik. Förstod då att vi passerat den franska gränsen och att pass tydligen åter igen skulle visas. Jag som inte hade mitt pass på mig hann bli riktigt orolig att jag skulle bli tvungen förklara mig, uppehålla bussen och leta fram mitt pass som låg i väskan bakom alla andra väskor. Men som tur var så ser jag tydligen inte ut som en terrorist och behövde inte visa det alls haha. 
 
Väl framme i Marseille så tog vi på oss vandrarskorna och började våran resa upp på det fina berget som ni ser på bilderna. Vägen upp tog inte allt för lång tid och utsikten där uppe var breathtaking. Var tvungen stanna och bara ta in allt för det var så fantastiskt fint. Har därför egentligen inte så många kort för jag ville inte bara se det genom linsen. På korten ser man hela vägen ut till havet och även själva böjningen av horisonten vilket jag aldrig sett förut. Den dagen var det tokvarmt ute så vi valde att gå ner till vattnet och doppa oss (vattnet som konstigt nog var svinkallt) Vägen tillbaka vart därför betydligt jobbigare då vi först fick gå upp hela vägen för berget och sedan ner. Det + värmen blev nästan för mycket för lilla mig som nog aldrig varit så slut i kroppen. Marseille var bara ett ställe vi besökte över dan och efter vandringen så åkte vi direkt vidare till Nice. 
 

Kommentera här: